راهي براي جلوگيري از دسترسي ديگران به اطلاعات شما
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 58
نویسنده : مولوی


محافظت از اطلاعات شخصي و فايل‌ها در رايانه نيازمند تجربه و مهارت خاصي در كار با رايانه است. همچنين نرم‌افزارهاي مختلفي نيز براي انجام اين كار وجود دارد كه با كمك آنها مي‌توانيد فايل‌هاي خاصي را در رايانه خود قفل كنيد تا مانع از دسترسي افراد غيرمجاز به آنها شويد. فرض كنيد مي‌خواهيد ديگر كاربران رايانه‌تان نيز به فايل‌هاي شما دسترسي داشته باشند، اما كسي قادر به كپي‌كردن يا حذف اطلاعات شما نباشد. به‌نظر شما بهترين روش براي انجام اين كار چيست؟ آيا قفل كردن تمام اطلاعات موجود در هارد‌ديسك به‌صورت تك‌به‌تك توسط نرم‌افزارهاي مخصوص اين كار مي‌تواند اين نياز شما را برآورده كند؟ مسلما انجام اين كار با كمك اين روش منطقي نيست چرا كه هر لحظه ممكن است فايل‌هاي بي‌شماري به مجموعه فايل‌هاي شما اضافه شوند و اضافه كردن هميشگي آنها به ليست فايل‌هاي قفل شده نيز امكان‌پذير نخواهد بود.

اگر تاكنون به‌فكر حفاظت از فايل‌هاي خود نبوده‌ايد و حالا قصد داريد حفاظت از آنها را آغاز كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم از نرم‌افزار كوچك اما قدرتمند يكي از برنامه‌نويسان موفق ايراني كمك بگيريد:

نرم‌افزار ‌M File Anti-Copy‌ ابزاري بسيار كارآمد با حجم بسيار كم است كه به‌دليل امكانات و قابليت‌‌هاي منحصر‌به‌فرد خود توانسته است در بسياري از سايت‌هاي خارجي امتيازاتي را كسب كرده و به‌عنوان نرم‌افزاري خوب در ميان سايت‌هاي مختلف به كاربران سراسر دنيا پيشنهاد شود. ‌ ‌

اين نرم‌افزار در سايت‌هاي بزرگي همچون brothersoft.com‌،wareseeker.com‌ و ‌softpedia.com‌ معرفي شده است و توسط ويراستاران اين سايت‌ها نيز امتيازات و مقالاتي را به خود اختصاص داده است. برخي از امكانات و ويژگي‌هاي نرم‌افزار ‌M File Anti-copy‌ عبارتست از:

اجرا با يك كليك

اين نرم‌افزار قادر است تنها با يك كليك كليه عمليات كپي و انتقال فايل در ويندوز شما را غيرفعال كرده و مانع از انجام اين كار توسط كاربران شود. پس از نصب و اجراي نرم‌افزار فوق در نخستين مرحله ‌بايد يك رمز براي نرم‌افزار در نظر بگيريد تا به غير از شما كسي قادر به اعمال تغييرات در تنظيمات نرم‌افزار نباشد. سپس با كليك روي گزينه ‌Activate‌ حالت ضدكپي در نرم‌افزار فعال شده و كليه عمليات كپي و انتقال فايل در ويندوز غيرفعال مي‌شود. همچنين عمليات كپي متون در نرم‌افزارهاي ويرايش‌گر متني نيز با انجام اين كار غيرفعال خواهد شد.

مجاز براي شما

يكي از قابليت‌هاي جالب اين نرم‌افزار امكان كپي‌كردن يا انتقال فايل‌هاي مورد نياز بدون غيرفعال كردن حالت امنيتي فعال است! گزينه‌هاي ‌File Copier‌ و ‌File Move‌ در اين برنامه شما را قادر مي‌سازند تا بدون غيرفعال كردن حالت ضدكپي بتوانيد به انتقال و كپي اطلاعات مورد نظر خود بپردازيد.

ضد حذف و ضد ويروس

از ديگر قابليت‌هاي قابل ذكر در اين برنامه بخش ضد حذف است. اين قابليت شما را قادر مي‌سازد تا ليستي از فايل‌هاي مورد نظر خود را در برنامه فراخواني كرده و آنها را در برابر عملياتي همچون حذف شدن و تغيير نام حفاظت كنيد. با بهره‌گيري از چنين حالتي فايل‌هاي شما در برابر ويروس‌ها نيز محافظت شده و مي‌توانيد با خيال راحت اطلاعات مهم خود را با كمك همين برنامه قفل كنيد.

دفاع شخصي

اين نرم‌افزار براي حفاظت از فايل‌هاي اصلي برنامه و جلوگيري از غيرفعال ساختن آن قابليت‌هايي را در برنامه در نظر گرفته است كه با ورود به بخش ‌Lock‌ از منوي ‌Options‌ قابل دسترسي است.

برخي از اين امكانات امنيتي عبارتند از: عدم نمايش گزينه ‌Folder Options‌، غير فعال‌كردن ‌Task Manager‌، غيرفعال كردن ‌Regedit‌، غيرفعال كردن جستجو و غيرفعال ساختن بخش ‌Run‌ در ويندوز.همچنين با ورود به تب ‌Security‌ از همين منو مي‌توانيد مشخص كنيد كه چنانچه كاربري بيش از 4 بار رمز ورود به برنامه را اشتباه وارد كرد برنامه بسته شود، رايانه به حالت ‌Logoff‌ درآيد يا خاموش شود.

نقاط قوت

به‌طور كلي اين نرم‌افزار را مي‌توان ابزاري بسيار مفيد دانست كه با دارا بودن امكانات مختلف و روش كار بسيار ساده تمام كاربران در هر سطحي را قادر مي‌سازد تا به حفظ اطلاعات خود بپردازند. همچنين برخورداري از امكاناتي نظير قابليت ضدحذف و حفاظت از نرم‌افزار با كمك رمز عبور را نيز مي‌توان از نقاط قوت اين برنامه به‌شمار آورد.

نقاط ضعف

يكي از بارزترين نقاط ضعف اين برنامه كه شايد كمتر كسي به آن توجه كند، لغو كليه لايه‌هاي حفاظتي با روشي بسيار ساده است. متاسفانه چنانچه شما دو پنجره از اكسپلورر ويندوز را در كنار يكديگر باز كنيد و فايل‌هاي مورد نظر را از يك پنجره به پنجره ديگر انتقال دهيد خواهيد ديد كه عمليات انتقال و كپي فايل‌ها به‌راحتي و بدون هيچ ممانعتي انجام مي‌شود. اين راه نفوذ يكي از بزرگ‌ترين نقاط ضعف اين برنامه به حساب مي‌آيد كه مي‌تواند حتي كل عملكرد مفيد نرم‌افزار و ابزارهاي حفاظتي موجود در آن را زير سوال ببرد!

در پايان اميدواريم كه روز‌به‌روز شاهد گسترش نرم‌افزارهاي مفيد ايراني در سايت‌هاي جهاني باشيم. براي دريافت نسخه آزمايشي اين نرم‌افزار مي‌توانيد علاوه بر سايت‌هاي ياد شده، به سايت زير نيز مراجعه كنيد: ‌ ‌

http://danlod.ulmb.com

امير عصاري

www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: ترفندستان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: